Thursday, November 26, 2009

My first baby...

Alhamdulilah..

Semuanya dah selamat. My wife baru je lahirkan anak jam 6.18pm tadi. Sebenarnya dah dekat sehari suntuk aku bertapa kat hospital ni. Perasaan? fuhh.. takut, lega, gembira. Semua ada.  Cam tak caya dah jadi seorang ayah. 

Syukur kepada Allah yang menganugerahkan anak ini kepada kami berdua. 




25.11.2009 

7.oopm 
Aku baru jer ambil cikin dari PPUM. Coz doctor kater dier blum nak bersalin dalam masa terdekat walau dah buka 2 cm.Kecewa sebab walaupun dah sakit pihak hospital suruh keluar dari wad. Aku sampai rumah jam 7.30pm.

9.oopm : 
Tak puas hati punyer pasal, kul 9pm aku bawak cikin ke klinik panel aku kat Damai, klinik Normah. Dokter Normah kater dah 4cm dan dah boleh gi hospital. Bertambah geram plak aku kat PPUM bile docter Normah kater camtu. Apa salahnya tahan sekejap lagi kad wad tadi. Bukan dekat aku nak ulang alik PPUM ke Damai. Tak pasal-pasal aku kena patah balik ke PPUM. So kami balik rumah dulu.


26.11.2009

12.00 malam 
Cikin dah mengadu sakit. Kecewa punyer pasal ngan PPUM aku terus bawa cikin ke Hospital Sungai Buloh. Dekat jer, lebih kurang 10 minit dari rumah, compare PPUM setengah jam.



2.00am 
Cikin masuk hospital.Dalam senarai menunggu. Wife aku suruh balik dulu, coz kalau apa2 doctor akan call.

7.ooam : 
Aku ke Hospital semula. Cikin belum lagi bersalin.

12.00tgh : 
Pun Blum

2.oopm : 
Cikin masuk dewan bersalin.

3.oopm : 
Pun blum jugak. Tengok list cikin senarai no.1. Risau la plak. No.2 dan 3 pun dah keluar.

5.oopm 
Docter/Nurse panggil aku masuk ke dalam. Alamak, pehal plak nie. Nie yang suspen nie. Harap lah takder paper yang berlaku. Lega aku, rupenyer cikin minta aku support dier. Inilah pengalaman terhebat dalam hidup aku, dapat saksikan sendiri bagaimana anakku dilahirkan. Masa tue kami bertiga jer. Memekik melolong dalam wad tue. Takut pun ader coz tengok wife masa tue separuh nyawa la. Tak cukup nafas. Kepala baby plak keluar masukkeluar mauk.

6.18pm : 
Dan akhirnya, Shukur alhamdulilah, tepat jam 6.18pm Rayyan dilahirkan. My wife pun ok. Yang penting, dua-dua selamat.  Satu perasaan yang tak boleh digambarkan menjadi seorang ayah dan ibu.

7.30 pm : 
Sambil2 aku menunggu di luar, bergema takbir raya kt TV.Allah hu akhbar Allah hu Akhbar Allah hu akhbar!!!.  Masa tue memang shahdu sangat. .Masa tue baru aku teringat yang esok hari raya Aidiladha.



No comments:

Post a Comment