Tuesday, February 5, 2013

Besday IZZ

hAPpy Besday to Izz.
Izz, nia anak buah aku..Anak pertama arwah abang aku. Tahun nie 24.1.2013 genap umurnya 4 tahun.
tAK saNgka dan setahun berlalu selepas pemergian arwah abang pada  tahun lepas 23.1.2012. Tahun nie tahun ke 2 Izz sambut besday tanpa ayahnya. Tahun lepas ayahnya pergi sehari sebelum harijadinya yang ke tiga selepas mereka sekeluarga terlibat dalam kemalangan di Simpang Pulai , selepas turun dari Cameron Highlands. Memang sedih lah. Tapi kitorang still belikan kek dan hadiah. Harap isteri dan kedua-dua anak arwah tabah menghadapi dugaan ini. Terutama anak kedua arwah, yang sampai sekarang masih lumpuh akibat kemalangan itu.

Lepas abang dah takder, aku jarang jumpa anak buah aku. Coz sekarang diorang duduk di rumah nenek dan atuk  diorang kat Jenjarom..Kalau arwah abang masih ada dulu, selalu gak arwah balik rumah mak ayah. Masa tulah kitorang jumpa. Sekarang kalau nak kumpa pun jumpa time raya jer..Cuma mak dan ayah aku jerlah yang rajin ke sana. Boleh kater tiap minggu. Maklumlah cucu. Siapa tak sayang cucu kan. Lagipun mak aku takut, kalau jarang jumpa, nanti diorang lupa plak.
-Al-Fatihah untuk arwah abang ijal..semoga rohnya dicucuri rahmat -

.

No comments:

Post a Comment