Thursday, December 19, 2013

Jaga2 anda diperhatikan...mengesan kamera tersembunyi.




Biasa tengok tak alat2 kat atas tu? Alah, jam dan penyangkut baju je kan. Takkan tak kenal. Tapi yang aku nak story nie, jam dan penyangkut baju tu bukan yang biasa punya. Jam dan Penyangkut baju tu ada perakam tersembuyi disebaliknya. Makin canggih teknologi sekarang. .Sekarang nie melambak gadjet2 spy cam nie dijual dipasaran. Kalau tak caya try pakcik google. Melambak. 


So..cam biasa. Benda yang baik pun ada keburukannya. Bergantung pada niat pembelinya. Ramai yang menyalahgunakan teknologi untuk tujuan yang tidak baik. Faham-fahamjelah yer. So..hati2 lah terutama kepada kaum hawa, terutama penyangkut baju tu. Sebab ada cerita diorang ada pasang kat bilik persalinan pakaian di shopping2 mall @ tandas@ mana2 lah yang diorang suka. Kat surau atau masjid tak pernah dengar lagilah. Kalau ada alhamdulilah, mungkin orang tu nak spy cara2 shalat dengan sempurna kot. 

Camner plak nak tau bilik persalinan  tu ada spy cam atau tak? cer citer cer citer.

Camnie, ni orang kata lah. Bila dalam bilik persalinan tu, try buat satu panggilan telefon. Kalau dapat maknanya talian ok. Kalau tak ok, maknanya ada spy cam atau kredit korang dah tamat tempoh. Sebab sistem talian telefon akan terganggu sekiranya ada spy cam nie. 


Selain 2 gadjet kat atas tu . Ni satu lagi. Terutama yang gi hotel2 tu. Sebelum mandi tu baik cek dulu. Kalau rasa tak selamat atau was2 tutup jer kepala shower tu, mandi kat sinki. Kalau muat lah. Itu baru sikit belum citer cermin 2 arah plak. Alah yang cermin cam kat bilik soal siasat tue. Korang kat luar nampak orang kat dalam. Kat dalam tak nampak luar. Korang ingat cermin biasa. Padahal kat sisi belah satu lagi gelak2 tengok aksi korang..



1 comment:

  1. ada gak kalau kat shopping complex, saya cuba selak cermin gantung kat bilik salin baju tu ... kalo boleh selak, cam sekeping je, rasa lega sikit tapi kalau melekat je, saya risau.

    ReplyDelete